วันจันทร์ที่ 30 พฤศจิกายน พ.ศ. 2552

Viral Marketing

อาิทิตย์ที่แล้วมีคนถามว่า Viral คืออะไร ผมได้อธิบายไปบางส่วนแล้ว แต่ยังไม่น่าจะชัดเจนพอ
เลยอยากให้ทุกคนเข้าไปอ่านเรื่อง viral ได้ที่นีครับ มีตัวอย่างที่น่าสนใจพอสมควร

อีกอันน่าจะเป็น viral ที่น่าสนใจครับ ผมเล่นดูแล้ว สนุกดี

หรือหาอ่านเพิ่มเติมใน google ก็ได้ครับ มีเยอะ แต่ส่วนใหญ่เป็นภาษาอังกฤษ
ด้านล่างนี้เป็นคำอธิบายส่วนหนึ่ง จาก wikipedia ครับ

The buzzwords viral marketing and viral advertising refer to marketing techniques that use pre-existing social networks to produce increases in brand awareness or to achieve other marketing objectives (such as product sales) through self-replicating viral processes, analogous to the spread of pathological and computer viruses. It can beword-of-mouth delivered or enhanced by the network effects of the Internet.[1] Viral promotions may take the form of video clips, interactive Flash games, advergames,ebooks, brandable software, images, or even text messages. The basic form of viral marketing is not infinitely sustainable.

The goal of marketers interested in creating successful viral marketing programs is to identify individuals with high Social Networking Potential (SNP) and create Viral Messagesthat appeal to this segment of the population and have a high probability of being taken by another competitor.

The term "viral marketing" has also been used pejoratively to refer to stealth marketing campaigns—the unscrupulous use of astroturfing on-line combined with undermarket advertising in shopping centers to create the impression of spontaneous word of mouth enthusiasm.[2]

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น